Для участі або організації онлайн аукціонів необхідно мати кваліфікований електронний підпис. Зараз є два види підписів:
- Удосконалений електронний підпис (УЕП), який використовується найчастіше
- Кваліфікований електронний підпис (КЕП), який розміщується на окремому токені (у вигляді флешки)
Нормативно законодавчі акти, які регулюють онлайн аукціони вимагають підписання документів по участі в аукціонах та протоколу про результати такого аукціону виключно кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
Як перевірити діючий електронний підпис
Якщо у вас вже є електронний підпис, але ви не знаєте він удосконалений чи кваліфікований, вам необхідно:
- Підписати вашим діючим підписом будь-який документ
- Перейти за посиланням на сайт ЦЗО і здійснити перевірку підписаного документу
- Вам сформується протокол перевірки в якому буде відображатися інформація про “Тип носія особистого ключа” та “Тип підпису”
- Якщо зазначено, що “Тип носія особистого ключа – захищений” та “Тип підпису – Кваліфікований” – у вас кваліфікований електронний підпис і ви можете ним підписувати документи. Якщо відображається, що тип носія не захищений та Тип підпису – удосконалений – у вас удосконалений електронний підпис, який не підходить для участі у онлайн аукціонах.
Зразок результату перевірки КЕП, тут зазначено, що “тип носія особистого ключа – захищений”, тому його можна використовувати для організації або участі в земельному аукціоні (Мал.1).
Важливо, що формат підпису та сертифікат, які зазначені як кваліфіковані не означають, що це КЕП. Доказом кваліфікованого електронного підпису є лише захищений Тип носія особистого ключа. Всі інші підписи є лише удосконаленими.
Якщо у вас немає кваліфікованого електронного підпису
Вам потрібно його отримати для участі в аукціоні. Без КЕП прийняти участь в аукціоні (підписати протокол та договір) неможливо. Для цього отримайте КЕП в одному з кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг